Infraszauna káros hatásai

infraszauna-karos-hatasai

Rengeteg szó esik manapság a finn- illetve infraszauna jótékony hatásairól. Ezek közt mindig ott szerepel többek közt a vérkeringés javító, stressz csökkentő, fogyasztó hatás is. Azonban arról, hogy a szaunázásnak milyen káros hatásai lehetnek, arról sokkal kevesebb szó esik, de érdemes egy pillantást vetnünk az érme ezen oldalára is.

Vannak az infraszaunának káros hatásai?

Amennyiben minden szükséges szabályt betartunk az infraszauna használatakor, akkor kijelenthető, hogy káros hatása nincs szervezetünkre, de ehhez több dologra is oda kell figyelnünk.

Tartsunk mértéket

Szauna használatakor tartsuk be az ajánlott maximum 30-40 perces időszakokat. Ennél több időt ne töltsünk el a kabinban, mert az súlyos kiszáradást is okozhat az intenzív izzadás miatt.

Napi egy alkalom

Szakértők szerint amennyiben kihasználjuk a maximum 40 perces ajánlott használati időt, akkor a napi egy infraszaunázás optimális a test méregtelenítéséhez. Ennél több alkalom már nem képes több méreganyagot eltávolítani testünkből és fogyasztó hatása sem növekszik.

Pótoljuk a folyadékot

Tekintettel arra, hogy a kabinban szervezetünk jelentős izzadásba kezd, a program végeztével mindenképp szükséges az elvesztett folyadék mennyiséget pótolni. Ne feledjük, egyetlen alkalommal testünk akár fél liter vizet is veszíthet, amennyiben ennek nem pótoljuk legalább egy részét, akkor könnyen kerülhetünk dehidratált állapotba, ami akár eszméletvesztést is eredményezhet.

Milyen hatással lehet a szervezetre a szaunázás? A Szauna hatása a szervezetre című cikkben erről részletesen írok.

infraszauna-karos-hatasai

Szaunázás betegen

Betegség esetén törekedjünk arra, hogy az infraszaunát a betegség megszűnése után, mint regeneráló, vagy a betegség megelőzésére használjuk.

Felső légutak idült megbetegedése esetén, (megfázás vagy influenza) a lappangási időszakban érdemes szaunázni, mivel az erős verejtékezés, valamint a magas hőmérséklet hatására a kórokozók csírája elpusztítható. Ez úgy lehetséges, hogy a magas hőmérséklet egyfajta ál-lázas állapotot idézhet elő, ami meggyorsítja a szervezet védőanyag mozgósítását, ami szintén a kórokozó csírák elpusztítását teszi lehetővé, még mielőtt a betegség súlyosbodna.

Amikor a betegség intenzív szakasza véget ért, egy-két nap lábadozás után fel lehet gyorsítani a gyógyulás folyamatát szaunázással.

Több tanulmány és tapasztalat is azt mutatja, hogy a rendszeres szaunázás javítja az immunrendszert és ezzel együtt csökkenti a náthás időszakok hosszát. Ha valaki rendszeresen használja az infraszaunát az egészséges időszakban, az csökkenti a megfázás esélyét is.

Fontos szabály azonban, hogy lázasan semmi esetre se szaunázással próbáljuk legyűrni a betegséget, mert az könnyen ronthat addigi állapotunkon.

A szauna káros hatásai című cikkben már írtunk a témáról.

Infraszauna otthonra

Mivel az infraszauna használata szinte csak pozitív élettani hatásokkal jár, ezért egyre elterjedtebb az otthoni szaunák építésének trendje. Ennek oka, hogy használatuk sokoldalúbb és telepítésük is könnyebb, mint a finn szaunák esetén, ráadásul helyigényük sem nagy egy egy-két fős szauna kabin kialakításához.

Összefoglalva:

Amennyiben az infraszauna használatát részesítjük előnyben, akkor érdemes betartanunk a használatához javasolt alapvető szabályokat, melyek:

  • maximum 30-40 percet töltsük a kabinban
  • napi 1 alkalomnál többet ne használjuk
  • szaunázás után dehidratáljunk

Amennyiben a fenti szabályokat betartjuk, akkor semmilyen káros hatástól sem kell tartanunk és nyugodtan élvezhetjük az infraszauna használatának pozitív élettani hatásait.

A szaunának tehát inkább jótékony hatásai vannak. A szauna jótékony hatásai című cikkben erről részletesen írok.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..