Infraszauna helyes használata

infraszauna-helyes-hasznalata

Az infraszauna jótékony hatásairól sokat írtunk már, most következzen néhány tapasztalatból eredő jó tanács a gyakorlati az infraszauna helyes használathoz.

Infraszaunázás előtti teendők

A szauna egyik veszélye, hogy dehidrált állapotba kerülhetünk. Ami azt jelenti, hogy kevés vizet iszunk, viszont sokat izzadunk. Ezt elkerülendő, érdemes a szaunázás előtt legalább fél liter vizet elfogyasztani, megelőzve ezzel a problémát.

Nem szabad tele hassal szaunázni, ezért érdemes megtervezni a szaunázásra szánt időt, és ehhez igazítani az étkezést.

Mielőtt belépnénk, beülnénk a szaunába, vegyük le az ékszereket magunkról.

Tipp: ha szeretnénk fokozott méregtelenítést végezni, igyunk kicsit több vizet, és mozgassuk át a testünket közvetlenül szaunázás előtt.

Tippek a helyes infraszauna használathoz

  • A finn szaunával ellentétben, az infaszaunázásra érdemes minimum fél órát, de akár egy egész órát is hagyni.
  • Száraz testtel üljünk be, de érdemes előtte lezuhanyozni, ez fokozza majd a méregtelenítő hatást.
  • Ha zavaró a bezártság, a kabin ajtaját nyugodtan kinyithatjuk, úgy is működni fog.
  • Mindig terítsünk magunk alá törölközőt, hogy felfogja az izzadtságot (és higiéniai okokból is).
  • Szaunázás után zuhanyozzunk le, hogy a bőrre kicsapódott méreganyagoktól, valamit a levált hámsejtektől megszabaduljunk.
  • Igyunk vizet előtte és utáni is, ez támogatja a méregtelenítést és megakadályozza a dehidrációt.
  • Érdemes kúraszerűen használni, hetente 2-3 alkalommal legalább, de a napi használat sem jelent gondot.
infraszauna-helyes-hasznalata

Mikor nem szabad szaunázni?

Az infaszauna melegíti a testet, többek között fokozza a vér- és nyirokkeringést. Mivel nem olyan párás, mint a finn szauna, és nem is annyira meleg, nem terheli úgy a légző- és kardió rendszert. A tapasztalatok alapján a gyulladásos megbetegedésekre is pozitív hatással van a rendszeres infraszaunázás, azonban ilyen esetben érdemes egyeztetni a kezelőorvossal.

Lázas, daganatos megbetegedés esetén mindenképpen egyeztetni kell a kezelő orvossal a szauna használatáról.

Először rövid idővel próbáljuk ki, kicsi intenzitással. Aztán majd fokozatosan lehet emelni az időt is, és az intenzitást is, ha semmilyen problémát nem tapasztalunk.

A szauna káros hatásai és az Infraszauna káros hatásai című cikkekben annak járunk utána, hogy vannak-e ténylegesen káros hatásai a szaunázásnak?

Infraszaunázás utáni teendők

Szaunázás közben nem javasolt a folyadékfogyasztás, érdemes viszont azonnal inni, ahogy végeztünk a szaunában.

Érdemes lezuhanyozni kellemesen langyos vízben.

Összegezve

Szaunázni jó, és érdemes helyesen csinálni. Ezzel elkerülhetjük a problémákat és fokozhatjuk a jótékonyhatásokat. A legfontosabb, hogy fokozatosan vágjunk bele a szaunázásba, és mindig igyunk elegendő vizet. Az elegendő víz, szauna használat estén, minimum napi 3 liter víz.

Ha otthonra saját infraszaunát telepítünk, akkor mg kényelmesebben élvezhetjük az előnyeit. Az Infraszauna otthonra című cikket ajánljuk ehhez a témához.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..